W zarządzaniu firmami bardzo ważnym elementem jest nie tylko umiejętność i wiedza nabyta w szkole czy na uczelni choć oczywiście jest to swego rodzaju podstawa do tego by skutecznie działać. Ważnym elementem w kontaktach z pracownikami czy też z osobami trzecimi spoza firmy jest także doświadczenie nabyte poprzez lata praktyki. Niestety w tym przypadku niestety większość osób działających na tych stanowiskach nie posiada odpowiednich umiejętności pozwalających na skuteczne działanie na czym cierpi cała firma jak również i sami pracownicy działający w danej firmie. Dlatego też od osób aspirujących na stanowiska kierownicze w firmach w naszym kraju wymaga się między innymi doświadczenia oraz odpowiedniej praktyki przez określony czas. Tylko wtedy będzie można bez większych problemów osiągnąć sukces w danym sektorze. Jest to szczególnie przydatne w kontaktach z własnymi pracownikami, którzy powinni być kierowani przez osoby działające na wysokim poziomie, dzięki czemu będą one doskonale wiedzieć w jaki sposób działać i wykonywać polecenia. Praktyka pokazuje, że osoby posiadające odpowiednie doświadczenie sprawdzają się na tych stanowiskach najlepiej i osiągają z własnymi pracownikami najlepsze rezultaty, co nie jest bez znaczenia.